Pages

6 Ekim 2012 Cumartesi

Meshur Cigköfteci Ali Usta

     Merhabaaa! Arayı çok uzun tutmadım ve işte geldim burdayım! Bugünde #geziyorum etiketi altında bi yazı yazıcam. Bu sefer Sirkeci'ye gidiyoruz. Planlanmış bi gezi değildi bu. Salı günü 9.30'daki derse geç kaldım. Sınıfa girdiğimde boş sandalye kalmamıştı ben de ayakta ders dinlemek istemedim ve sınıftan çıktım.. Lisedeyken tam bir inek olan ben üniversitenin şu özelliğini seviyorum: Derse girmek zorunda değilsin! Özellikle bizim okulda -İstanbul Üniversitesi- dersleri asmak çok kolay. Finaller geldiğinde biraz kasman gerekir ama derse girmeyip gezmenin tadı bi başka. Neyse işte, dersten çıkıp bu sene bizim okulu kazanan İsotnur'u aradım. Buluştuk ve ne yiyelim ne yiyelim diye düşünürken ikimizinde ortak tutkusu olan çiğköftede karar kıldık.
      İşte bu yazının yazılış amacına geldik: çiğköfte! Son yıllarda çiğköfte trend oldu. :P Hatırlıyorum önceleri bu kadar revaçta değildi, şimdi her sokakta bi çiğköfteci görüyoruz. Ama çiğköftenin de hası var tabiki ve biz bugün sizi oraya götürüyoruz: Sirkeci'deki Meşhur Çiğköfteci Ali Usta!

   
 Ali Usta tam da ''anlatamam görmen lazım''lık bi usta. Çok enerjik ve elibol bi insan. Hatta eli o kadar bol ki çiğköftenin yarısına gelmeden doyuyorsunuz. Dükkanı çok acayip bi yere açmış. İlk gördüğünüzde ''Yuh!'' diyebilirsiniz ama adamın muhabbetinin ve enerjisinin bağımlısı oluyorsunuz. Eminönü'ne her gelişinizde oraya gitmek isteyeceğinizden eminim. Bizim her gidişimizde dükkanda sıra oluyor.

   


          Ve usta -fotoğrafta da gördüğünüz gibi- sıradaki müşterilerin ellerine beklerken yemeleri için marulla çiğköfte tutuşturuyor.. Sırada bekleyen insanlara doktor, avukat, mühendis, mimar gibi lakaplar takıp herkesi güldürüyor. Eğer uzun saçlı ve küpeli bi erkekseniz size ''atayiz'' diye seslenmesi kuvvetli bi ihtimal. :D Eğer çiğköfteyi yere düşürürseniz çiğköfteden özür diletiyor. :D Tam böyle bağrına basmalık Anadolu insanı! :P Bi de limon kesişi var, sırf onu görmek için bile gidilir!

   





      Ve fiyatları inanılmaz derecede ucuz. Çiğköfte-ayran 2.50 tl. Durumu olmayanlardan para almıyo ve zaten malzemeleri bol bol koyuyo. Nerden kar ediyo anlamadım.
     ''Yolunuz düşerse muhakkak uğrayın''lık bi yer değil. Muhakkak gidin! Ama çiğköfteyi dürüm olarak değilde paket olarak almak daha mantıklı bence.

      Sirkeci'deki büyük PTT binasının olduğu sokaktan yürüyün ve ilk sağdan dönün. Direk görürsünüz zaten tabelasını. Ya da Sirkeci'deki her hangi bi dükkana girip ''Çiğköfteci Ali Usta'nın yeri nerde'' diyin onlar gösterir. :)    
         Son olarak merak edenler için Youtube'da bi videosu var onu da paylaşıp elveda diyeyim.. Afiyet olsun şimdiden!


0 yorum:

Yorum Gönder