Pages

13 Aralık 2012 Perşembe

Kocamustafapaşa'dan Cihangir Yokuşu'na..

           Başlık biraz tırt oldu ama. Neyse.. 1 buçuk saat başlık mı düşünelim?
           
           Bugün çok sevgili İsot'ile yaptığımız ufak çaplı bi turla karşınızdayız.. İsra'nın bizim okulu kazanması çok iyi oldu. Fırsat buldukça İstanbul'u tanıyoruz ve ben kendi adıma çok büyük zevk alıyorum. Çünkü ikimizinde gezmekten anladığı şey aynı. Bilmediğimiz yerlere gitmeyi ve rastgele sokaklara girip yola ordan devam etmeyi çok seviyoruz. Ve tabiki en büyük ortak tutkumuz fotoğraf çekmek.. Ama gezileri biraz daha planlı yapsak daha iyi olur gibi. Hüsrana uğruyoruz sonra. :D Kocamustafapaşa'yı kastediyorum İsra. :D
         
            İsra Kocamustafapaşa'ya gidelim, İkinci Bahar'ın çekildiği yeri görmek istiyorum dedi. Ben de oluru verdim çünkü Kocamustafapaşa'ya trenle gidecektik ve ben hiç trene binmemiştim.. Tramvaydan çok büyük bi farkı yokmuş ama biraz fazla sallanıyordu. Trene binmek için Sultanahmet'ten aşağı doğru inip Cankurtaran durağına gittik. İlk fotoğraflar Sultanahmet'ten..






Sallantılı tren yolculuğumuz sonucu hedefimize ulaştık. İşte Meşhur Haydar Usta'nın yeri. :P İsra fotoğrafladı..  İkinci bahar dizisini hatırlamayanınız yoktur heralde. Hani Şener Şen'li Türkan Şoray'lı.. Kocamustafapaşa'da her yerde rakı-balık-efes üçlüsünü gördük. İlçe Efes sponsorluğunda mı yaşamını sürdürüyo ne.. :P




         Ama sahili idare eder..


              Sonra Dolmabahçe Camii'ne gittik. Padişahlara layık yemin ediyorum. :D Sultan Abdülmecit'in annesi Bezmialem Valide Sultan yaptırmış burayı. Zaten camiinin asıl adı da Bezmialem Valide Sultan Camii ama Dolmabahçe Camii deniliyor daha çok. Açıkçası uzun zamandır bu kadar çok etkilendiğim bi camii olmamıştı. Camiiler-top 5 listeme aldım burayı da. :P






           Namaz kılıp camiiden ayrıldıktan sonra Fındıklı'dan yukarıya doğru yardırıp Cihangir Yokuşuna çıktık.   Merdivenler beni öldürdü!

         Sonra Cihangir Camii'nin bankında İstanbul'u seyrettik. Manzarası mükemmeldi gerçekten..

           

             Dediğim kadar var mıymış?

             Burasıda Tophane. Evet evet Osmanlı zamanında toplar burda dökülürmüş. :P Soldaki camii de zannedersem Kılıç Ali Paşa Camii..


           Evettt, burda da gezimizin sonuna geliyoruz. Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden........ Ehemehe!

       

1 yorum:

isra dedi ki...

Hahahaha en azından Ali Usta'nın mekanını gördük. :D
Soldaki camii Nusretiye Camii bu arada, onun sağındaki dandik olan Kılıç Ali Paşa Camii. :D

Yorum Gönder